جی پی اس دستی چیست؟

جی پی اس های دستی

جی پی اس های دستی دستگاه های کوچکی به اندازه گوشی های موبایل هستند که با دقت حدود 3 متر، موقعیت کاربر را تعیین میکنند و امکانات مختلفی روی مدل های متنوع این گیرنده ها ارائه می شود.

کاربرد GPS در صنعت نقشه برداری

امروزه جی پی اس یک بخش حیاتی از صنعت نقشه برداری، در سراسر جهان است. بر خلاف روش های معمول، نقشه برداری با GPS محدودیت خط دید مرئی بین ایستگاه های مطالعاتی را ندارد و برای رسیدن به بالاترین سطح دقت، اکثر survey-grade receivers از دو فرکانس رادیویی جی پی اس استفاده می کنند.

اگر شما مهندس عمران یا نقشه بردار باشید مسلما می دانید که نقشه برداری کار راحتی نیست، اما با در اختیار داشتن یک دستگاه گارمین می توان به راحتی مختصات مربوط به زیربنای یک ساختمان یا زمین کشاورزی را بدست آورد .

جمع آوری داده برمبنای این دستگاه ها بسیار سریع تر از روش ممیزی و نقشه برداری های متداول است. نکته دیگر آنکه با استفاده از سیستم جی پی اس، به تجهیزات و نیروی انسانی کمتری نیاز خواهد بود.
همچنین به کمک GPS نقشه برداری و مدل سازی های دنیای فیزیکی از کوه، رودخانه، دشت، خیابانها، ساختمان ها و حتی خطوط مفید با دقت بالایی انجام می گیرد، که این اندازه گیری ها را می توان در نقشه های سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS هم ذخیره کرد.

موارد استفاده از نقشه برداری بسیار گسترده است، برای نمونه با نقشه برداری از اراضی و جنگل ها محل کاشت درخت ها یا مواردی این چنینی مشخص میشود تا مانع از وقوع سیل یا حتی طوفان شوند. از نقشه برداری برای تعمیر جاده ها و اتوبان ها هم استفاده می شود .

دقت گیرنده های این دستگاه ها آنقدر بالاست که حتی برای کارهای تجاری بزرگ چون ساخت پل، ساختمان های تجاری، فروشگاه های زنجیره ای و حتی پارک ها، از جی پی اس دستی گارمین استفاده می شود.

 

افزودن دیدگاه جدید

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.